Beneficiile uleiului de cătină

În ciuda a sute de produse fabricate artificial, parfumate, albite sau modificate chimic, disponibile astăzi pe piață, am început să cumpărăm și uleiuri naturale și să fim conștienți de beneficiile acestora. Aceste produse naturale oferă o mulțime de beneficii pentru sănătate pentru vindecare, curățare și anti-îmbătrânire.

Desigur, nu toate uleiurile naturale sunt egale. Iar când vine vorba de un număr foarte mare de beneficii pentru sănătate, atunci am putea spune că uleiul de cătină câștigă detașat. Care sunt cele mai importante beneficii ale uleiului de cătină și de ce ar trebui să existe în casa fiecăruia?

1. Sursa superioară de acizi grași omega-7

Despre omega 3 (ulei de pește și ulei de in), omega 6 (uleiuri vegetale) și omega 9 (ulei de măsline și ulei de nuci) a auzit toată lumea, însă de omega 7 mai puțin și acesta este o parte extrem de importantă a unei alimentații sănătoase. Uleiul de cătină conține un anumit tip de acid gras omega-7, cunoscut sub numele de acid palmitoleic, care are beneficii unice și impresionante pentru sănătate. Cele mai importante dintre aceste beneficii includ reducerea riscului de boli critice, cum ar fi:  bolile de inimă, diabetul și cancerul.

2. Protejează ficatul și pancreasul

Uleiul de cătina conține aproximativ 60 de compuși antioxidanți diferiți – toate acestea pot avea un impact semnificativ asupra sănătății dumneavoastră și pot preveni diverse boli. Unul dintre cele mai importante efecte este capacitatea uleiului de a proteja ficatul de daunele cauzate de un grup specific de toxine numite aflatoxine care sunt produse de unele specii de ciuperci cunoscute pentru a contamina culturi cum ar fi porumb, arahide și fructe cu coajă lemnoasă.

3. Îmbunătățește sănătatea cardiovasculară

Uleiul de cătină este antiinflamator, precum și antioxidant. Uleiul are, de asemenea, un efect pozitiv asupra echilibrării nivelurilor de colesterol din sânge și organe. Toate cele trei proprietăți fac ca uleiul de cătină să fie un candidat perfect pentru sănătatea cardiovasculară atunci când este luat ca supliment zilnic.

4. Ajută la sănătatea digestivă

Omega-7, acidul palmitoleic din uleiul de catina (aproximativ 40% din compoziția uleiului), s-a dovedit a îmbunătăți sănătatea și funcția tractului digestiv prin prevenirea sau inversarea a două afecțiuni digestive foarte frecvente – boala Gastroesophageal Refux (denumită și GERD) și ulcerul gastric. Uleiul face acest lucru prin calmarea și întărirea membranelor mucoase care aliniază pereții interiori ai stomacului, esofagului și intestinelor.

5. Sprijină hormonii sănătoși

Corpul uman are nevoie de combinații specifice de acizi grași pentru a sintetiza corect hormonii. În mod specific, acizii grași omega-7 esențiali în uleiul de cătină au arătat că intervin asupra hormoniilor care controlează depozitarea grăsimilor. Dacă te-ai luptat cu greutatea ta, uleiul de cătină poate da o mână de ajutor prin inhibarea activităților hormonale care semnalează organismului să stocheze excesul de glucoză ca grăsime.

6. Reduce simptomele menopauzei

De asemenea, datorită concentrației sale ridicate de acid omega-7, uleiul de cătină ajută la ușurarea simptomelor frecvent întâlnite de femeile la menopauză. Uleiul de cătină întărește structura celulelor pielii, reduce uscarea și ajută la păstrarea texturii netede a pielii. Uleiul de cătină, de asemenea, ajută membranele mucoase din ochi, gură și vagin să rețină umezeala, împiedicând astfel senzatia de uscaciune și mâncărime, care sunt unele dintre cele mai mari disconforturi asociate cu menopauza.

S-ar putea să-ți mai placă și Mai multe de la același autor

Lasă un răspuns

Adresa dvs. de e-mail nu va fi publică.