Biroul, concediul și eficiența – o relație mai puternică decât pare

Anotimpul concediilor mai lungi sau mai scurte aduce cu sine fluctuații de eficiență în activitatea angajaților, fie că vorbim de un sector mai static așa cum este cel public sau de o ramură mai flexibilă, ca businessul privat sau serviciile.

Paradoxal, vara se înregistrează, nu de puține ori, cele mai răsunătoare succese în practic orice ramură a economiei, însă trebuie să admitem că în sezonul cald sunt și cele mai frecvente „întreruperi” ale activității de birou din motivul plecării în concediu a majorității angajaților.

Psihologia muncii sugerează că ultimele zile de până la concediu și primele zile de după concediu sunt zile cu o fluctuație mare de eficiență. Acest fapt se explică prin aceea că în ajun de vacanțe, angajații sunt mai ușor de distras de la muncă, se concentrează mai greu la realizarea sarcinilor și procrastinează mai mult. Similar, atunci când revin la muncă, majoritatea oamenilor au nevoie de câteva zile pentru a se readapta regimului de muncă și a deveni eficienți sută la sută.

În cel din urmă caz, unul din motivele pentru care revenirea devine dificilă este starea biroului și lucrurilor personale lăsate înainte de repaus. Modul în care lăsăm biroul și mapele, rechizitele, documentele etc. ne influențează dispoziția de lucru, la revenire. Specialiștii în resurse umane și psihologia organizațională subliniază mediul și condițiile de muncă ca unul dintre factorii decisivi în motivarea personalului. Specificând mai concret, un birou curat, bine organizat și plăcut va influența pozitiv apetitul de lucru al angajatului, determinându-l să se implice cât mai curând posibil în executarea atribuțiilor de serviciu.

Prin urmare, o cerință pe care o deducem din această relație cauză-efect este de a face tot posibilul, ca înainte de plecare în concediu să gestionăm cu grijă și cu acuratețe biroul de lucru, ca la întoarcere să nu irosim timp valoros pentru punerea în ordine a lucrurilor. Această cerință se referă nu doar la sertare, rafturi și praful de pe masă, ci și la sarcini amânate, desktop, verificarea și după caz comandarea de consumabile imprimantă online sau telefonic, stocul de hârtie pentru imprimantă și celelalte detalii care să fie de-a gata când revenim la jobul nostru.

Concediul este o perioadă în care ne realizăm dreptul la odihnă, iar acest fapt nu trebuie să influențeze succesul nostru profesional, inclusiv eficiența de zi cu zi la birou. De aceea, dacă vom pleca în concediu fără „cozi” și lăsând biroul într-o stare foarte bună ca aspect, va câștiga și calitatea odihnei noastre, dar și ne vom simți mai satisfăcuți după aceasta. Sesizată mai mult sau mai puțin, legătura între concediu, birou și eficiență este una directă, reciproc determinativă și mai importantă pentru cei ce profesează la birou, decât lasă aparențele să se vadă.

S-ar putea să-ți mai placă și Mai multe de la același autor

Lasă un răspuns

Adresa dvs. de e-mail nu va fi publică.