Cele mai bune 12 fructe pentru dimineata

Mâncatul oricărui fel de mic dejun este mult mai bun decât lipsa lui, insă sunt anumite alimente care sunt mai bune decât altele. Combinația perfectă de nutrienți îți va da energie și te va face să te simți sătul până la pauza de prânz. În schimb, mâncatul alimentelor greșite la micul dejun probabil că te va face să cauți ceva de ronțăit la scurt timp după.

Componentele unui mic dejun sănătos

Un mic dejun sănătos ar trebui să conțină fructe sau legume, proteine cu conținut scăzut de grăsimi, lactate si cereale integrale. Această combinație de fibre, carbohidrați, proteine si puține grăsimi îți va oferi nutrineții necesari unei vieți sănătoase și echilibrate. Un mic dejun sănătos îți poate spori puterea de concentrare si te va ajuta sa îți intri în ritm cu mai multă ușurință.

În acest articol vom vorbi în principal despre cele mai bune fructe care ar trebui consumate dimineața. După cum bine știți, un măr pe zi (sau o portocală, kiwi, banană, etc) te va ține departe de doctor. Coșulețul tău cu fructe, ar trebui să conțină următoarele:

1.Coacăze

coacaze
Sursa: ziuaconstanta.ro

Coacăzele sunt bogate în antioxidanți, care ajută în lupta împotriva cancerului și previn degenerescența maculară. La fel ca și afinele, conțin anumiti compuși chimici care te pot proteja împotriva infecțiilor tractului urinar.

2. Portocale

portocale
Sursa: yuksek.ro

Doar o singură portocală îți va oferi aportul de vitamina C necesar pentru o zi întreagă, plus potasiu. Membrana opacă, care înfășoară miezul portocalei, conține betacaroten și bioflavonoizi, care pot reduce colesterolul. Pâna și mirosul te poate calma, conform anumitor studii.

3. Mere

mere
Sursa: informatia-zilei.ro

Mănâncă coaja pentru o doză mare de fibre – atât solubile (genul care te ajută să reduci colesterolul) cât și insolubile (te menține în normalitate). În total, aportul de fibre din măr însumeaza 15% din cantitatea zilnică recomandată și, în plus, mărul mai este și ticsit de antioxidanti.

4. Banana

banane
Sursa: biaplant.ro

Bogate în potasiu și cu putin sodiu, bananele te vor ajuta să reduci riscul de a face tensiune și atacuri cardiace. Iar ca bonus, inhibitorii de protează pot preveni ulcerul stomacal.

5. Kiwi

kiwi
Sursa: ziuaconstanta.ro

Comparat gram cu gram, kiwi are de două ori mai multă vitamina C decât portocala, în plus poate preveni degenerarea celulară, împiedică apariția cataractei și reduce colesterolul.

6. Grepfruit roșu și portocaliu

grapefruit
Sursa: gradina.acasa.ro

Vinul roșu nu este singura sursă de resveratrol, un antioxidant puternic care ajută în lupta contra bolilor de inimă. Primești aproape la fel de mult dintr-un pahar de suc de gref stors ca din 100 ml de vin merlot.

7. Căpșunile

capsuni
Sursa: centrulnatura.ro

Câteva căpșuni pe zi te vor ajuta să ți sub control diabetul de tip 2 și vor ameliora bolile de inimă și inflamațiile. Mai sunt și o sursă foarte bună de vitamina C și antioxidanți.

8. Papaya

papaya
Sursa: vitaraplant.ro

Conține papaină, o substanță care te ajută la digestie. Mai sunt și o sursă foarte bună de acid folic și de vitamina C.

9. Pepenele galben

pepene galben
Sursa: csid.ro

Este bogat în vitamina A, un stimulent al vederii. Conține vitamina C și acid folic.

10. Piersicile

piersici csid.ro
Sursa: csid.ro

Conform unui studiu al universității din Texas, fructele precum piersicile, prunele și nectarinele au demonstrat ca pot îndepărta bolile generate de obezitate, precum diabetul, sindromul metabolic și boli cardiovasculare.

11. Afinele

afine
Sursa: santedulce.ro

Sunt o sursă bună de vitamina C, fibre și vitamina E. Consumul de afine poate preveni bolile cardiovasculare și poate incetini progresia tumorilor, precum si întărește sănătatea tractului urinar.

12. Struguri

struguri
Sursa: sanatate.bzi.ro

Studiile au asociat strugurii cu prevenirea cancerului, a bolilor de inimă, prevenirea hiper tensiunii și a constipației, precum și cu reducerea riscului de obezitate.

S-ar putea să-ți mai placă și Mai multe de la același autor

Lasă un răspuns

Adresa dvs. de e-mail nu va fi publică.