Contributia locului de joaca prescolar la activitatea fizica a copiilor

Nivelele scazute ale activitatii fizice sunt caracteristice prescolarilor. Pentru a promova in mod eficient activitatea fizica, este necesar sa intelegem factorii care influenteaza activitatea fizica a copiilor mici. Studiile recente au incercat sa investigheze modul in care nivelele activitatii fizice sunt influentate de factorii de mediu in timpul vacantei in prescolari.

La copiii prescolari, activitatea fizica in timpul jocului in aer liber este asociata cu factori de teren modificati. Efectuarea studiului a fost recomandat pentru a evalua daca furnizarea unui spatiu de joaca, promovarea unei activitati continue de catre supraveghetori si modificarea caracteristicilor terenului de joaca pot creste nivelurile de activitate fizica la prescolari.

loc de joaca waterboyzEpidemia de obezitate a copiilor afecteaza chiar si copiii prescolari si activitatea fizica redusa este un factor important in aceasta problema. Doctorii sugereaza ca copiii de varsta prescolara ar trebui sa faca cel putin 120 de minute de activitate fizica pe zi, jumatate din acea perioada in activitatea fizica structurata si restul in modalitati de joc liber nestructurate. Cu toate acestea, potrivit literaturii de specialitate, prescolarii se caracterizeaza prin nivele scazute de activitate fizica si nivele ridicate de comportament sedentar. Prin urmare, este nevoie urgenta de interventii eficiente care sa vizeze cresterea activitatii fizice la prescolari, precum amenajari locuri de joaca exterior, care sa le permita consumarea de calorii prin miscarea efectuata in urma jocului. Cu toate acestea, pentru a promova in mod eficient activitatea fizica, este necesar sa se inteleaga factorii care influenteaza activitatea fizica in aceasta grupa de varsta tanara.

Pe langa mediul de acasa, mediul prescolar poate juca un rol important in obtinerea unor nivele adecvate de activitate fizica pentru copiii mici, deoarece in multe tari majoritatea copiilor petrec timp prelungit in gradinite. In cele mai multe programe prescolare, orele de pauza cu joc liber nestructurat sunt programate pentru mai multe perioade in fiecare zi, facandu-l un factor de mediu important pentru promovarea activitatii fizice.

leagan pentru parcVacantele sunt de obicei acele perioade in care elevii petrec cel mai mult timp in aer liber, permitandu-le copiilor sa se miste liber. Cu toate acestea, studiile au aratat ca copiii cu varsta cuprinsa intre 4-5 ani petrec majoritatea timpului liber in activitati sedentare. Diferite variante, cum ar fi locurile de joaca in principiu amenajari pentru parcuri, trasee distractive si furnizarea de echipamente de joaca ar fi variante perfecte pentru a scapa de sedentarism.

Cu toate acestea, este neclar care sunt factorii care se coreleaza cu activitatea fizica in timpul vacantei in medii prescolare. In scopul cresterii activitatii fizice in randul copiilor prescolari, acest aspect ar trebui dezvoltat inca din copilarie.

Incurajarea promovarii activitatii fizice la prescolari le poate permite sa implementeze principiile in rutina lor zilnica pe viitor si sa mentina o atitudine pozitiva fata de promovarea activitatii fizice. Disponibilitatea jucariilor, prezenta echipamentelor de joc, precum leaganele sau toboganele, au fost asociate mereu cu o activitate fizica mai mare, deoarece acestea se numara printre activitatile lor favorite, insa nu pot fi considerate efort fizic .

In concluzie, la copiii prescolari activitatea fizica in timpul vacantei este asociata cu diversi factori. Deoarece multi copii frecventeaza locurile de joaca, exista un mare potential de a creste nivelurile de activitate la prescolari. De aceea, pare plauzibil sa se recomande institutiilor prescolare sa ofere spatiu suficient de joaca pentru a incuraja supraveghetorii sa promoveze activitatea in timpul vacantei si sa organizeze mai multe activitati in timpul zilei.

S-ar putea să-ți mai placă și Mai multe de la același autor

Lasă un răspuns

Adresa dvs. de e-mail nu va fi publică.