Cum ar trebui să arate un site optimizat pentru telefonul mobil?

Pentru a avea un site optimizat pentru mobil, trebuie să ai în vedere diferite aspecte cum ar fi mărimea ecranului, interfața pe care o accesează potențialul utilizator și timpul de încărcare a paginii. Versiunea de desktop poate fi destul de complicat de vizionat pe un mobil, pentru că userul trebuie să mărească și să miște imaginea pentru a citi conținutul. Frustrarea generată de această experiență îl poate determina să abandoneze site-ul, de aceea tehnicile de optimizare a site-ului pentru mobil îl pot ajuta pe acesta să rămână conectat. În plus, compania Google a decretat că un site care nu este „mobile friendly” va fi poziționat mai slab în rezultatele motorului de căutare și deci, având în vedere că traficul provenit de pe dispozitivele mobile este în creștere în întreaga lume, acest lucru înseamnă că respectivul site va rata sau chiar va pierde vizitatori, deci clienți.

Optimizarea site-ului pentru mobil se poate face încă de la început, atunci cand creezi site-ul, dar există și posibilitatea optimizării ulterioare, însă cea de-a doua variantă este, de regulă, mai costisitoare, așa că este recomandat ca atunci când vrei să pornești o afacere în mediul online, să optezi pentru o agenție SEO care să-ți proiecteze site-ul optimizat pentru mobil încă de la început. Totuși, indiferent de opțiune, pe lângă regulile SEO care se aplică pentru orice fel de domeniu, optimizarea site-ului pentru mobil trebuie să răspundă cu brio următoarelor aspecte:

  1. Conținutul unui site optimizat pentru mobil este ușor de citit, fără să fie nevoie de zoom. Acesta dispune de fonturi, culori și un layout corespunzător.
  2. Navigarea este foarte ușoară atunci când ții cont de regulile de optimizare a site-ului pentru mobil, astfel că linkurile și butoanele pot fi manevrate ușor cu ajutorul degetului.
  3. Cea mai importantă pagină a unui site optimizat pentru mobil este Homepage-ul. Acesta joacă un rol esențial în conectarea userilor cu informația pe care o caută, așa că aici trebuie să se regăsească cele mai importante rubrici și linkuri, pentru vizibilitate maximă.
  4. Tehnic, un site optimizat pentru mobil este mai ușor de încărcat, deoarece este nevoie de mai puțină lățime de bandă.
  5. În general, un design „responsive” se adaptează indiferent de mărimea ecranului gadgetului de pe care este accesat.

Având în vedere cele expuse mai sus, trebuie să recunoaștem că în societatea contemporană, calculatoarele încep să piardă din ce în ce mai mult teren în fața dispozitivelor mobile. Deși interfața joacă un rol important în crearea designului pentru mobil al unui site, experiența utilizatorului a devenit la fel de importantă, acum că numărul persoanelor care folosesc telefonul pentru cumpărături online și accesare de servicii a crescut cu  peste 120% în întreaga lume.

În aceeași ordine de idei, specialiștii prognozează că în viitorul apropiat, numărul acestei categorii de utilizatori se va dubla. De aceea, pentru a ține pasul cu publicul-țintă și pentru a fi vizibil, orice antreprenor va trebui să aibă în vedere optimizarea site-ului pentru mobile. Astfel, pagina sa va putea fi accesată de pe orice dispozitiv, în orice moment, iar acest lucru înseamnă dacă nu succes, atunci cel puțin o abordare corectă și eficientă.

S-ar putea să-ți mai placă și Mai multe de la același autor

Lasă un răspuns

Adresa dvs. de e-mail nu va fi publică.