Te gândești să testezi niște cosmetică organică? Iată 4 indicii care îți pot fi de folos

Tendințele actuale în folosirea diverșilor compuși chimici în majoritatea produselor din comerț stârnesc dubii și întrebări cu privire la calitatea lor și efectele pe care le pot avea asupra stării noastre de sănătate. Nu o dată clientele ne-au relatat că au suferit căderi puternice de păr după folosirea unor anumite tipuri de vopsea, alergii sau iritații de la creme bine reclamate. Întotdeauna recomandăm doamnelor același  lucru: să citească cu atenție conținutul de pe etichete și să opteze, maxim posibil, pentru cosmetică organică.

Următoarea provocare este cum să înțelegi dacă produsul este organic sau nu. Jane Iredale, fondatoarea Iredale Mineral Cosmetics și a primei linii complete de cosmetică minerală spunea într-un interviu că ideea liniei de cosmetică minerală i-a venit atunci când a început să citească etichetele de pe produse. „Nu înțelegeam nimic. Avem impresia că e scris într-un limbaj de bioinginerie, fizică cuantică sau proiectare autocad. Adevărul pe care l-am trăit atunci a fost că dacă nu înțeleg ce substanțe folosesc, nu pot fi sigură nici de efectul lor asupra organismului meu.”

Dacă decizi să încerci anumite produse organice și nu ești sigur cum să faci alegerea corectă, mai jos îți prezentăm câteva explicații esențiale de care să ții cont.

  1. Produsele cu riscul cel mai scăzut al efectelor adverse (organice, bio sau eco) trebuie să conțină sigla unui organism de inspecţie şi certificare a produsului dat. Bineînțeles aceste reglementări și rigori ce țin de termenii utilizați, siglă, perioadă de conversie etc. variază de la o țară la alta, dar există câteva care rămân valabile indiferent de regiune, printre care: interzicerea utilizării organismelor modificate genetic sau a iradierilor, interzicerea folosirii pesticidelor, fertilizatorilor și a hormonilor de creștere ș.a. În plus, solul pe care urmează să se realizeze producția trebuie ferit de orice tip de substanțe chimice încă dinainte de începerea procesului de cultivare a plantelor. Chiar și în cazul producerii materiei prime pentru industria cosmetică.
  2. În practică, nu există nicio diferență între produsele bio, eco sau organice. Acest lucru trebuie știut pentru a nu cădea în capcana eventualilor escroci care tind să comercializeze anumite produse la un preț ridicol de mare invocând anumite mituri despre deosebirea dintre aceste categorii de produse. În fapt, produsele obținute din materie organică și printr-un proces eco-friendly se pot denumi cu oricare dintre cele 3 determinative, iar prețul nu trebuie să varieze semnificativ.
  3. De regulă, produsele bio dintr-o anumită gamă se vând în spații autorizate, special amenajate. Dacă însă acest criteriu formal nu este respectat 100%, cel puțin va trebui să fiți atenți la anumite informații care trebuie să se regăsească în mod obligatoriu pe etichetă: denumirea articolului, numele (denumirea) și adresa producătorului, metoda de producție utilizată, numele și marca organismului de certificare și inspecție. În cazul în care cel puțin una dintre aceste date lipsește sau trezește anumite suspiciuni, atunci există riscul ca produsul dat să nu corespundă categoriei bio, eco sau organic și astfel, să utilizeze această marcă în mod abuziv și ilegal.
  4. Dacă intenționați să procurați anumite produse bio de îngrijire corporală produse în România, atunci e bine să știți că acestea vor purta pe ambalajul lor sigla „ae”, abrevierea termenului „agricultură ecologică”, chiar și în cazul anumitor plante uscate, esențe și uleiuri. În rest, pe celelalte produse, se vor regăsi sigla comunitară (în cazul celor de proveniență europeană) și celelalte însemne prevăzute de cadrul normativ comunitar, care împreună, garantează calitatea și siguranța produsului dat.

S-ar putea să-ți mai placă și Mai multe de la același autor

Lasă un răspuns

Adresa dvs. de e-mail nu va fi publică.