Locul de joaca pentru activitatea fizica la copii
Nivelele scazute in activitatea fizica la copii sunt specifice prescolarilor. Pentru a promova in mod eficient activitatea fizica, este necesar sa intelegem factorii care o influenteaza. Studiile recente au incercat sa investigheze modul in care nivelele activitatii fizice sunt influentate de factorii de mediu.
La copiii prescolari, activitatea fizica in timpul jocului in aer liber este asociata cu factori de teren modificati. Efectuarea studiului a fost recomandat pentru a evalua daca furnizarea unui spatiu de joaca pot creste nivelurile de activitate fizica la prescolari.
Activitatea fizica la copii si importanta ei
Epidemia de obezitate a copiilor afecteaza chiar si copiii prescolari si activitatea fizica redusa este un factor important in aceasta problema. Doctorii sugereaza ca copiii de varsta prescolara ar trebui sa faca cel putin 120 de minute de activitate fizica pe zi. Jumatate din acea perioada in activitatea fizica structurata si restul in modalitati de joc liber nestructurate. Cu toate acestea, potrivit literaturii de specialitate, prescolarii se caracterizeaza prin nivele scazute de activitate fizica. De asemenea, au nivele ridicate de comportament sedentar. Prin urmare, este nevoie de interventii eficiente care sa vizeze cresterea activitatii fizice la prescolari, precum amenajari locuri de joaca exterior. Acest lucru va permite consumarea de calorii prin miscarea efectuata in urma jocului. Cu toate acestea, pentru a promova in mod eficient activitatea fizica, este necesar sa se inteleaga factorii care o influenteaza.
Pe langa mediul de acasa, mediul prescolar poate juca un rol important in obtinerea unor nivele adecvate de activitate fizica pentru copiii mici, deoarece in multe tari majoritatea copiilor petrec timp prelungit in gradinite. In cele mai multe programe prescolare, orele de pauza cu joc liber nestructurat sunt programate pentru mai multe perioade in fiecare zi. Acest lucru il face un factor de mediu important pentru promovarea activitatii fizice.
Locurile de joaca
Vacantele sunt de obicei acele perioade in care elevii petrec cel mai mult timp in aer liber, permitandu-le copiilor sa se miste liber. Cu toate acestea, studiile au aratat ca copiii cu varsta cuprinsa intre 4-5 ani petrec majoritatea timpului liber in activitati sedentare. Diferite variante, cum ar fi locurile de joaca in principiu amenajari pentru parcuri, trasee distractive si furnizarea de echipamente de joaca ar fi variante perfecte pentru a scapa de sedentarism.
Cu toate acestea, este neclar care sunt factorii care se coreleaza cu activitatea fizica in timpul vacantei in medii prescolare. In scopul cresterii activitatii fizice in randul copiilor prescolari, acest aspect ar trebui dezvoltat inca din copilarie.
Incurajarea promovarii activitatii fizice la prescolari le poate permite sa implementeze principiile in rutina lor zilnica pe viitor. Totodata, pot sa mentina o atitudine pozitiva fata de promovarea activitatii fizice. Disponibilitatea jucariilor, prezenta echipamentelor de joc, precum leaganele sau toboganele, au fost asociate mereu cu o activitate fizica mai mare. Acest lucru deoarece acestea se numara printre activitatile lor favorite, insa nu pot fi considerate efort fizic.
In concluzie, la copiii prescolari activitatea fizica in timpul vacantei este asociata cu diversi factori. Deoarece multi copii frecventeaza locurile de joaca, exista un mare potential de a creste nivelurile de activitate. De aceea, pare plauzibil sa se recomande institutiilor sa ofere spatiu suficient de joaca.