Am un magazin online. Ce fac cu el?

magazin online

Am un magazin online. Probabil că la fel ca și mine sunt mulți. Citesc peste tot despre magazine online, despre afaceri de succes, despre cât de mult se poate dezvolta cineva având un magazin. Dar toate acestea sunt, din perspectiva mea, precum proverbul: “Afară-i vopsit gardul, înăuntru-i leopardul”. Dincolo de succesul etalat pe diverse canale de media, ar trebui să fim onești și să recunoaștem că orice strop de succes este rezultatul unui ocean de muncă. Un astfel de efort va însemna stabilirea unei relații de comunicare și ulterior a unei relații comerciale cu un furnizor, apoi realizarea magazinului online propriu-zis care “va vinde” produsele furnizate. Întrebarea pe care mi-am pus-o de foarte mult timp este: cum oare o să reusesc să vând?

Primul pas este să reușesc să aduc oameni în magazinul meu. Acesta este cel mai greu lucru. Cum reușesc să fac acest lucru? Cred că este cea mai delicată întrebare pe care o poate primi un proprietar de magazin online.
În acest moment cele mai bune canale de trafic sunt cele din social media. Pentru România, soluția câștigătoare este Facebook. Dacă am +1000 de prieteni pe Facebook care sunt apropiați valorilor mele și ale magazinului online pe care-l posed, nu e foarte greu să-i atrag într-o landing page dedicată magazinului online. Fie el cu tricouri inscripționate mesaje haioase sau cu accesorii pentru mobile. Pe de altă parte, dacă vorbim despre o companie cu buget alocat promovării, atunci reclama target-ată de pe Facebook este o soluție excelentă. Astfel, sunt atrași în pagina de Facebook a magazinului online doar persoanele care sunt cel mai bun target pe produsul respectiv. Dacă vând elemente de tunnig pentru biciclete, cred că un palier de vârstă între 18 și 45 de ani este cel mai bun target pentru afacerea mea. Având acces la aceste elemente de rafinare pentru facebook ads-urile pe care doresc să le realizez, pot ajunge la publicul direct interesat despre ceea ce vând eu.

Pentru veteranii din industria comerțului online promovarea prin directoare de linkuri sau comentarea pe bloguri cu dofollow sunt ocazii de rememorare a vechilor obiceuri de promovare de prin anii 2000-2005, vremuri care par atât de îndepărtate de prezentul actual.

S-ar putea să-ți mai placă și Mai multe de la același autor

Lasă un răspuns

Adresa dvs. de e-mail nu va fi publică.