Motoarele de cautare si modul lor de afisare

Pentru a reusi sa practici cele mai bune tehnici de optimizare a motoarelor de cautare pentru site-ul tau, este important sa stii cum functioneaza motoarele de cautare. Acestea utilizeaza trei factori atunci cand decid ce pagini sa afisezi in rezultatele cautarilor, si anume: relevanta, autoritate si tehnologie. In general, relevanta se refera la subiectul site-ului tau, precum titluri si continut. Autoritatea tine de numarul link-urilor de pe site-ul tau. Tehnologia se refera la sitemap, informatiile meta si structura globala a site-ului tau.

Motoarele de cautare si modul lor de afisare
Motoarele de cautare si modul lor de afisare

Ce conteaza pentru motoarele de cautare

Relevanta

Unul dintre cei mai importanti factori atunci cand vine vorba despre SEO este relevanta. Motoarele de cautare tin cont atat de cuvintele-cheie specifice, cat si de continutul relevant. Pentru a gasi relevanta, motoarele de cautare nu se uita doar la textul in sine de pe site-ul tau, ci si la alte detalii. Acestea sunt:

  • Modul in care este structurat site-ul tau.
  • Ce cuvinte-cheie sunt folosite in URL.
  • Cum este formatata pagina ta.
  • Ce cuvinte-cheie sunt in subtitlurile din continutul unei pagini.

Autoritate (backlink-uri)

SEO este in permanenta schimbare. Asadar, tehnicile care au fost bune in urma cu o luna, s-ar putea sa te duca la penalizare in aceasta luna. Insa unul dintre lucrurile pe care se bazeaza toate motoarele de cautare este autoritatea unui site. Aceasta se refera la numarul de backlink-uri pe care il ai. Indiferent de ceea ce s-ar putea sa auzi, SEO se bazeaza foarte multe pe link-uri.

Motoarele de cautare determina credibilitatea si autoritatea unui continut web calculand numarul de link-uri inblound pe care le ai de la alte site-uri. Un link inbound este un link care duce la site-ul tau de pe un site tert.

Totusi, asta nu inseamna neaparat ca vei aparea cu atat mai sus in rezultatele motoarelor de cautare cu cat ai mai multe backlink-uri. Motoarele de cautare verifica, de asemenea, cat de autoritare sunt aceste site-uri care duc la site-ul tau. Asadar, este mult mai important ca un site cunoscut sa duca la al tau, decat unul mic, care abia a fost creat in urma cu cateva zile.

Pe langa acestea, este important si textul ancora care duce la site-ul tau, precum si vechimea domeniului tau.

Tehnologie

Chiar daca ai un continut web impecabil, URL-uri bune si link-uri inbound puternice, structura interna a site-ului tau este importanta. Pentru ca motoarele de cautare sa iti indexeze site-ul, este necesar sa ai un HTML semantic. Acesta include in special meta tag-urile si schema de marcare.

Meta tag-urile

Meta tag-urile sunt marcaje de eticheta care le ofera motoarelor de cautare mai multe informatii despre o pagina web. Aceste informati nu sunt vizibile vizitatorilor site-ului. Ele sunt plasate in elementele de capatai ale paginii web si contin numele si atributele de continut. Meta tag-urile reprezinta unul dintre cele mai importante aspecte ale unei pagini web, intrucat le ofera motoarelor de cautare o scurta descriere a paginii.

Schema de marcare

Schema de marcare reprezint una dintre cele mai eficiente tehnici pe care le poti utiliza pentru a atrage trafic de calitate. Reprezinta un cod pe care il poti atasa HTML-ului site-ului tau si care va ajuta motoarele de cautare sa inteleaga exact ce inseamna informatia de pe site-ul tau.

S-ar putea să-ți mai placă și Mai multe de la același autor

Lasă un răspuns

Adresa dvs. de e-mail nu va fi publică.