SEO – ce este si ce tipuri de optimizare exista

SEO este abrevierea de la Search Engine Optimization, ceea ce tradus inseamna optimizarea pentru motoarele de cautare. Intrucat a fost inca de la inceputurile internetului necesara existenta unui control constient in procesul de crestere a vizibilitatii motoarelor de cautare, s-a nascut aceasta optimizare. Astfel SEO are scopul de a mari traficul calitativ al unui site.

Optimizarea pentru motoarele de cautare necesita efectuarea unor operatii pentru cresterea pozitiilor unui website in lista de rezultate ale cautarilor, in functie de anumite cuvinte sau expresii cheie. Acestea trebuie sa fie interesante si relevante pentru afacerea respectiva.

SEO – ce este si ce tipuri de optimizare exista
SEO – ce este si ce tipuri de optimizare exista

Tipuri de SEO in functie de criteriile de clasament

Optimizarea interna este numita on-site optimization. In cazul acestui tip de optimizare, masurile de promovare sunt aplicate direct pe site-ul in cauza si pot fi influentate doar de catre echipa care se ocupa de optimizare. In cadrul acestui tip, se utilizeaza scrierea atenta a titlurilor si descrierilor, eliminarea erorilor, imbunatatirea vitezei de incarcare, prelucrarea imaginilor, folosirea cu moderatie a reclamelor si optimizarea structurii de adrese URL si legaturi interne. Astfel, per ansamblu, aceasta optimizare se refera la imbunatatirea experientei vizitatorilor.

Optimizarea externa este numita off-site optimization. In cazul acestui tip de optimizare, promovarea nu este direct legata de echipa SEO, ci de vointa colectiva a internetului. Astfel, pornind de la o realitate obiectiva referitoare la calitatea unui website, motoarele de cautare vor incerca sa gaseasca semnale masurabile in ceea ce priveste relevanta si importanta paginii web in raport cu elementele folosite in cautare. Aceste semnale include indicatorii de calitate, popularitate si performanta.

Tipuri de SEO in functie de tehnicile utilizate si gradul de moralitate

Internetul reprezinta un bun potential comercial. De aceea, dupa ce au aparut motoarele de cautare, au aparut si numitii spammeri. Acestia practica manipularea imorala sau ilegala a criteriilor de clasament. Astfel, exista anumite tehnici de promovare morale, legale, permise si recomandate. Siteurile care nu adera la aceste principii pot fi penalizate sau chiar excluse definitiv din baza de date. Iata care sunt tipurile de SEO in functie de aceste tehnici.

SEO palarie alba, denumit white hat SEO este acel tip de optimizare in cadrul caruia promovarea se face conform cu politicile sugerate de catre motoarele de cautare. Tehnicile utilizate sunt menite sa le ofere vizitatorilor o experienta pozitiva. Acest tip de optimizare nu are scopul direct de a creste pozitiile in paginile cu rezultatele cautarilor.

SEO palarie neagra, avand denumirea originala de black hat SEO, este acel tip de optimizare in care scopul promovarii este de a manipula perceptia motoarelor de cautare referitoare la calitatea siteului. Aici sunt incluse utilizarea excesiva a cuvintelor cheie in titlu si in continutul paginilor, ascunderea cuvintelor in spatele imaginilor, optimizarea excesiva a textului ancora, adaugarea unui numar mare de pagini fara continut valoros, afisarea unui continut diferit vizitatorilor umani si robotilor care indexeaza siteul si cumpararea legaturilor sau a interactiunilor sociale.

SEO palarie gri, denumit grey hat SEO, reprezinta o combinatie intre primele doua tipuri de optimizare. Astfel, site-ul respecta normele morale, dar are si diverse practici indoielnice. Acestea ar putea fi descoperite pe termen lung si, implicit, sanctionate.

S-ar putea să-ți mai placă și Mai multe de la același autor

Lasă un răspuns

Adresa dvs. de e-mail nu va fi publică.