Cluburile auto

cluburile auto

La început nu existau tractări în orașe. Apoi furtuna de zăpadă s-a întâmplat și ai decis că, în loc să te bazezi pe Dorel (singurul tip cu tractari auto, aflat la aproximativ 35 km distanță), trebuie sa iti cumperi  propria masina de tractare?

Poate că motivul nu a fost furtuna de zăpadă, poate că ați devenit implicat in remorcari deoarece dețineati un atelier de reparații auto și ati dorit să câștigati mai mulți clienți.

Oricare ar fi fost motivul, ai avut o idee bună și a mers. Iar pentru o perioada lunga de timp nu a existat nicio altă companie de remorcare, cel puțin la fel de sofisticata ca a ta. Pentru o lungă perioadă de timp nu ai avut niciun competitor.

Cum faceai afaceri atunci? Destul de simplu … aveai doar o pancarta  pe care era scris “Tractari auto”.

Atunci când cineva avea nevoie de ajutor, te suna și te intreba despre disponibilitate … când ai putea să o faci?

Nu te … suna și întreba – cât costa? –  inchidea – apoi suna alte trei companii de remorcare pentru a compara prețurile.

Nu existau alte companii de remorcare – deci singura problema atunci era disponibilitatea.

Pe măsură ce a trecut timpul, regiunea dumneavoastra s-a dezvoltat si implicit au aparut mai multe firme de tractari auto. Unii au venit și au plecat, in timp ce alții au ramas… devenind rivalii tai.

Pentru a rămâne în top, ati fost forțati să concurati cu acestia. Pancarta pe care scria doar “Tractari auto” a fost înlocuita cu “Asistență Rutieră 24 de ore din 24” și un operator de transport s-a alăturat flotei dvs. modeste .

Concurența s-a zbatut pentru a obține o cota de piață cat mai mare, iar clientii au inceput sa se astepte la ceva mai mult. Ați răspuns agresiv și afacerea a continuat să crească, acum si mai puternic. Ati învățat ca prețul nu este singura modalitate de a obține și menține clienți.

Pe masura ce anii au trecut, mai mulți factori au intrat în joc, afectandu-va afacerea: recesiunea, războaiele, prețurile gazelor naturale, costurile cu combustibil, cluburile auto, legislația, aplicarea legii , precum și Internetul. Și, după cum așteptările clienților dvs. au ajuns la maturitate, datorită acestor factori, combinate cu persistența concurentei, ati evoluat și restructurat metodele de marketing. Dacă nu ați făcut-o, v-ati prabusit la marginea drumului iar afacerea v-a fost înghițita de către cei care au dorit să se schimbe.

Acum suntem la o rascruce de drumuri … cluburile auto, companiile de asigurări și orașele au trimis cu succes multe companii sa gaseasca oportunitati in alte parti.

Putem continua să ne plângem și să fim plini de mânie, atunci când primim mesaje prin care ni se  solicită serviciul la un pret ridicol de mic, sau putem începe să ne reconstruim afacerile în ceva ce este profitabil și distractiv.

Economiștii spun că suntem în mijlocul unei etape a marfarizarii,  asa numitul Ciclu Natural de Maturitate a Pietei … Ce?

Nu contează prea mult dacă ai înțeles sau nu, dar trebuie sa stii ce urmeaza si cum poti fi in top.

Cele patru etape ale acestui ciclu sunt: Reglarea, Dereglarea, Marfarizarea și Serviciile cu valoare adăugată.

În etapa următoare, căutarea pentru o valoare mai mare, va fi inaugurata de către clienții care vor începe să caute ceva mai bun chiar daca pretul este mai mare dar calitatea mai buna, după ce au fost trecuti prin blender de ceea ce noi numim cluburi auto.

Deci, un lucru destul de bun tot o sa fie!

 

S-ar putea să-ți mai placă și Mai multe de la același autor

Lasă un răspuns

Adresa dvs. de e-mail nu va fi publică.